comeback.

Efter förmiddagens minst sagt tråkiga besked bestämde jag mig för att släppa allt för nu och tänka på annat. Jag är ju trots allt i Sundsvall och vill njuta av min sista lediga vecka.

Istället gick jag ut och, som den äkta norrlänning jag är njöt jag av det vita pudret som föll ner ifrån himlen. För i vanliga fall, när det inte ligger ett eventuellt spårchampionat på spel gillar jag faktiskt snön. Jag tittade på fåglar av alla de slag, de åt flitigt ur fågelbordet på gården. Det som är allra finast är ju ändå att se domherrarna göra comeback för vintern. Jag lekte med kameran för att försöka få till minst en fin vinterbild och sen blev det kallt om tårna (gummistövlar och nylonstrumpbyxor är inte att rekommendera i snön).

Efter en kopp the, trevligt sällskap och värmen ifrån kaminen var jag varm på nytt.

Kvällen spenderades i fotbollens tecken.


Jag fick inte till något besök hos Mormor på dagiset idag, snön hade vräkt ner och jag sov lite för länge. Besöket får läggas in imorgon, då ska jag pussa och gosa på lillfisen. Jag saknar henne otroligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0