Lediga dagar.

För tre veckor sedan levde jag ett ledigt liv, vardagar blev helger och helger blev vardagar. Jag tog var dag för vad den var och vaknade vilken tid jag ville. Jag tog långa promenader och spenderade timmar efter timmar på saker jag njöt av.

Nu har jag börjat jobba igen, jag uppskattar sktruturen i vardagen och jag trivs att ha ett jobb att gå till. Men fritiden räcker inte riktigt till, jag skulle vilja ha ett par timmar extra/dygn.

Eftersom att jag jobbar på lördag kommer jag att vara ledig imorgon. Men eftersom att jag jobbar övriga dagar under veckan och helgen måste jag hinna med allt annat imorgon. Så imorgon blir det till att ringa samtal, boka läkarbesök, fixa håret (nej, får inte göra det på arbetstid) och fixa naglarna (en gåva ifrån en vän). Dessutom ska jag klämma in lite städning, hundtid, matshopping, matlagning och träning.


Lediga dagar är inte längre lediga dagar när man jobbar.



Kommentarer
Postat av: Lina

Där satte du huvudet på spiken!

2010-11-24 @ 08:56:18
URL: http://www.svartealgot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0