Varannan dag

Måndag var en tung dag.
Tisdag var den bästa dagen.
Idag är det onsdag och än så länge ser det mörkt ut.

Blev väckt av ett samtal ifrån min blivande chef:

Chefen: Kan du jobba istället för en tjej den 22 december, hon vill hem till familjen i Kalix och måste åka hem då.
Jag: Javisst, hur är det sagt att jag ska jobba kring jul?
Chefen: Fram till fredag den 23 december, sen är du ledig till måndag.
Jag: Okej? Då hinner jag knappt hem så måste jag vända tillbaka, kan jag inte få någon dag extra?
Chefen: Njaa, max en dag till isåfall, det är så många som är lediga kring jul.

Till historien hör att jag har en tågresa på 13 timmar innan jag är hemma. Ska jag åka hem efter 18 på torsdag (23:dje), så kommer jag vara hemma julaftonsmorgon kring 06:00. För att då inte vara helst slut på måndag bör jag åka hem nattåget den 25:e. Det innebär att jag har ca. 36 timmar hemma i Norrbotten. Själva resan till och från tar 26 timmar. Grattis Sussie!

Nyår får jag "endast" jobba halvdag och sen fira nyår hemma med Mormor, själv i lägenheten.


Dessutom vräker snön ner i Sundsvall, detta innebär förstås att spåret blir inställt och vi får vänta till nästa vår med att jobba för championatet.

Idag är ingen rolig dag...

Kommentarer
Postat av: Lina

Nämen usch, vilken skitdag :-( Du får väl bjuda ner familjen på en mysjul i Uppsala?

2010-11-10 @ 19:50:15
URL: http://www.svartealgot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0