Om...

Efter ett par dagar i Sundsvall kom jag tillbaka till Uppsala med sällskap. Helgen har spenderats på bästa tänkbara sätt och söndagen kom som ett brev på posten. Jag hade kunnat göra mycket för att undvika att just den här söndagen dök upp. Att vinka av tåget kändes extra tråkigt idag, att spendera söndagen i sängen med Mormor har inte varit motiverande men värst av allt var samtalet med beskedet med stort B.

"Charlie är omplacerad"

Dom orden slog som knytnävar mot magen och att dom dessutom kom ifrån fel person gjorde saken bara värre. För er som inte vet är Charlie min förra hund, som jag saknat varje dag sedan ett år tillbaka. Jag pratar om han jämt och senast för en vecka sedan sa jag att jag skulle kunna tänka mig att ta honom om han mot förmodan inte kunde stanna i sitt nuvarande hem. Efter allt det blev orden bara ännu vassare, om jag bara hade fått veta innan, då hade han kunnat vara min nu. Jag hade varit den som fick ta emot hans pussar, som fick se hans nos bli gråare och gråare, jag hade varit den som fick somna varje kväll med en gentleman av bästa slag. Om jag bara hade fått veta.




Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhhh, jag blir så förbannad! sänder all min kärlek till dig kära vän!

2010-10-31 @ 21:51:11
Postat av: josefine

ja jag blir också så himla upprörd!! vad fan är det för fel på mathias?? (ursäkta språket) men helt seriöst.. det trodde jag aldrig tro om honom, att han inte ens kunde säga en sådan sak till dig..ni skaffade charlie tillsammans och har haft honom i flera år.. så himla respektlös. ååh! imorgon ska vi fika och träna och bara vara! puss

2010-10-31 @ 22:29:50
Postat av: Lina

Nu börjar jag gråta också, du skriver så fint om Charlie. Skittråkigt är vad det är och jag är så ledsen över att du inte fick veta innan, det tycker jag att du hade rätt att få...Nu hoppas jag bara att du hittar en lösning som gör att du kommer få möjlighet att få en puss av Challe igen. Kram

2010-10-31 @ 22:54:47
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Malin

Jag vet ätt ni alla vill sussies bästa och så vill även jag. Men döm inte för hårt... Jag vet att livet tar en på en resa som man inte alltid styr över själv. Jag vet också hur plågad Mathias var i går, allt gick väldigt fort och det brukar vara det bästa vid avsked. Fördelen kära Sussie är att han bor hos Robbans kollega. Så säg till när som helst så ordnar vi så att du får säga hej till bästaste Charlie.

Kram från din "svägerska" för det vet du att du alltid kommer att vara!

2010-11-01 @ 07:05:53
Postat av: MAlin

Komplemment till min förra kommentar... Jag förstår dig helt och fullt i dina känslor. Tro inte annat. Och jag ursäktar inte heller min brors agerande... ville bara belysa saken från ett annat perspektiv. Men sussie, jag hoppas och tror att du förstår vad jag menade.

Mången kram till dig igen!!

2010-11-01 @ 07:43:37
Postat av: Anna

Blir ett extra hårt slag i magen då det hänt så mycket skit på vägen. Man tror man känner någon, att vad som än händer kommer den aldrig göra en så illa som främlingar kan. Men människor ändras på vägen och den människan du kände är nu borta. Det är de som man känt bäst som kan såra mest tyvärr. Charlie förtjänar det bästa och även du min vän.

2010-11-01 @ 08:15:42
URL: http://undrafis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0