Vad hände!?

Igår var vi iväg på tävling, skulle gå ännu ett öppenklass prov i viltspår med Mormor. Vi gick första spåret med den andra deltagaren och hennes hund, det gick jätte bra och dom fick en etta. När det var Mormors tur var hon super taggad (trodde jag), drog jätte mycket hela vägen till spårstarten och jag fick knappt på henne selen så var hon ut på spåret. Hon jobbade jätte fint... i 10 meter, sen sa det stop. Hon började dra mot spårstarten och ville inte alls spåra. Jag fick visa henne spåret flera gånger men hon ville bara därifrån. Efter ett par huvudskakningar och funderingar både ifrån mig och domarens sida så frågade domaren min mamma om Mormor löpt nyligt.. "ja, ca 2 månader sedan". "Då är det ju därför" utbrister domaren och avbryter spåret.

Domaren misstänkte skendräktighet, tydligen kan det bli så då.. att hundarna bara vill hem och vägrar ta spåren då?? Knepigt tycker jag men han vet nog vad han pratar om.

Spåret blev nollat och vi fick order om att gå hem och motionera bort skendräktigheten.

Aj Aj! säger matte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0