Att finnas där



När jag är ledsen och nere har jag Mormor, hon gör mig lycklig på sitt aldeles egna sätt.
Hon liksom sprider en värme och det sprätter lite i kroppen på henne, nästan som att hon inte sår ut med att se mig sådär, nästan som att hon känner sig hjälplös.
Hon lägger sitt lilla huvud mot min hals och lugnar, ger mod och kärlek på ett sätt som ingen kan.
Hon är tålmodig och hon lyssnar.

Nu är det min tur att vara Mormor för någon annan, jag ska försöka ge som Mormor gör.
Jag ska försöka hålla mig i skinnet och inte känna mig hjälplös.. men det är svårt.
Om jag kan ge som Mormor gör, om jag lyckas med det, då har jag lyckats tusen gånger om.


Kommentarer
Postat av: Lina

Så fint du skriver :-)

2010-09-18 @ 10:58:44
URL: http://www.svartealgot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0