Den där dagen...

...som jag aldrig firat, som är sjukt kommersiell och som gör att hårdingarna på jobbet smälter och beteer sig som små fnittriga, förälskade tonåringar. Dagen börjar växa på mig, det är roande att se tjejerna bli små kärlekskranka mjukdjur. Det är härligt att alla visar sin kärlek så tydligt och jag älskar stämningen i luften, alla är kära, alla är glada. Men varför ser jag aldrig trebarnsföräldrar gå på Ica och hålla hand annars? Varför blir inte tjejerna på jobbet fnittriga 10 november? Varför uppvaktar inte deras killar dem lika ordentligt en "vanlig" dag?

Jag har inget emot Kärlekens 14:e februari, men jag skulle bli mycket gladare av att bli uppvaktad vilken annan dag som helst, när jag minst anar det, när jag minst förtjänar det.

Amen! ;)

Kommentarer
Postat av: Karolina

Det e så härligt att läsa din blogg! Lite solsken i hjärtat får man! Kram på dig gumma!

2011-02-14 @ 21:41:05
Postat av: Lina

Amen!

2011-02-14 @ 21:42:00
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Anonym

gilla !

2011-02-14 @ 21:58:40
Postat av: Kakan

Mycket rätt, köper det till fullo! En kommentar av ,ig:)

2011-02-14 @ 22:19:24
Postat av: josefine

jag tycker så mycket om hjärtan och därmed även alla hjärtans dag, då är det hjärtan överallt! :) men jag håller med om att man inte ska glömma att visa kärlek och uppvaktning alla andra dagar om året bara för att det inte kryllar av hjärtan dom dagarna... kort och gott mer hjärta till folket :)

2011-02-15 @ 10:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0