Bara två.


Det finns två saker i livet som jag måste ta hand om; Mormor och mig själv. Resten klarar sig själv.


Mormors hälsa och välmående går före mångt och mycket, hon prioriteras högt och jag kan med all säkerhet säga att det finns ingen annan som skulle offra så mycket för henne som jag skulle göra. Inte konstigt i och försig, hon är ju min hund och ingen annans.

Vad gäller mig själv, så är jag en vuxen människa och ansvarar själv för mitt välmående och liv. Jag gör valen och jag är den som bedömer vad jag klarar och inte. Jag är den som styr över hur mitt liv kommer att se ut och det är bara jag som kan veta hur jag mår.

Med det vill jag ha sagt att:

Jag är rädd om mig själv och jag tänker inte ha dåligt samvete för att jag ligger hemma och kurerar.


Hårt och aningen bittert.
Men så är det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0