Min lillasysters dator


 

Min lillasyster är en datornörd, hon kan mycket, hon spelar och fifflar och nu ska hon flytta. När det blev bestämt att hon skulle flytta till västkusten började hon spekulera: "jag kommer inte att ha plats för en stationär och jag måste ha en dator som funar att spela med..... bla bla." Hon går och köper en bärbar speldator. Stor som en stationär är den, den var dyrare än en stationär och ja, den är inte så mycket till bärbar. Den är gigantisk!

 

Nu sitter hon återigen i mitt rum i Uppsala, denna gång är hon inte här för att fira jul eller shoppa. Hon är här för att flytta. Min älskade lillasyster, som jag aldrig kommer acceptera som en vuxen kvinna ska flytta till andra sidan landet. Hon ska stå på egna ben och klara sig helt själv aldeles för många mil hemifrån.

 

Imorgon går flyttlasset och jag och Mormor kommer att stå på sidan och hejja på när alla bär möbler fram och tillbaka. För Mormor, hon är för fin för att bära och matte, ja hon lider av den elakaste sorten av halsvirus. ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0