Mormor och löpet.

Annika, Mormor är 2,5 år och kissar fortfarande inne vid varje löp!

I en månad har jag gått runt och varit orolig för Mormor och hennes hälsa. Vi har tagit en massa prover, röntgat och undersökt överallt. Mormor är helfrisk, men en helfrisk vuxen hund kan hålla tätt mer än 30 minuter. Eftersom att förra löpet inte var allt för långt bort uteslöt jag det alternativet helt och hållet. Veterinärerna har rynkat på pannorna och verkar legat sömnlösa då jag fått flera samtal av dom efter undersökningarna.
Men det var ett löp, ett tidigt sådant..

Idag är vi i Dingle, lååångt söderut. Här är vackert och jag ser fram emot att komma hit och besöka Ida mot våren då snön är borta och träden börjar slå över till grönt. Dingle är en yttepytteliten ort och här ska syster bli djurvårdare. Trots det ringa antalet invånare är det folk på gatorna hela tiden, Ica kryllar av unga människor och på promenaderna ekar det hundskall överallt. Dingle blommar, mer än jag någonsin kunde föreställt mig.


Imorgon besöker vi Göteborg en sväng, vi ska åka drygt en timme och då vara framme i Göteborg. SÅ långt söderut är vi!

Kommentarer
Postat av: josefine

Dingle med hundskall överallt är alltså ingen plats för mig, men en dröm för dig och Ida kan jag tänka mig :)

Kul med Göteborg, det blir första gången för dig..(eller?)

Hoppas ni har det bra, hör av dig när du kommer hem till översnöade Uppsala!

2011-01-08 @ 15:49:12
Postat av: Emma

Sitter blöjan på mormor nu då? Jag har tråkigt, tjejerna har farit tillbaka till stan och jag sitter här i kolsvarta skogen i brändön!! Jag ska sätta på sällskapsresan och sen ska jag sova. Eller ska jag se vänner? åh, ni kangosjärvis har smittat med eran velighet! :D Krya på dig sussie!

2011-01-09 @ 00:05:57
Postat av: Lina

Så det var löpet alltså..ja där ser man. var 4e månad- kul mormor, kul!

2011-01-10 @ 11:05:51
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Annika

Ajdå!

Inget man direkt längtar efter. Nu verkar Kecklan stabiliserat sig iaf. Men vi går ut med dem bägge nästan inligt valpschema :) Det är tufft att tvätta sängkläder :)

Sköt om!

2011-01-11 @ 17:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0