Det senaste.

Idag steg vi upp tidigare än vad som borde vara tillåtet. Systrami skulle med tåget och jag skulle piffas och fixas innan jobbet och Mormor skulle ut på morgonpromenaden.

Vad har hänt sen sist då?

Veckan med Ida har gått fort fast ändå långsamt. Känns som att hon varit här i flera veckor men trots det inte nog länge. Mormors pms börjar arta sig och nu är det inte länge kvar till löpdags. Vi har ätit gott och Ida har krossat mig i fyra i rad och yatzy. Julishemat har börjat och med det kommer varannan veckas tidig uppstigning och varannan veckas sovmorgon. Jag har förälskat mig i Idas kamera, tjatar om att hon ska skänka den till mig. (Eller om någon annan vill ge mig en sån?) Min hemlämgtan har vuxit sig starkare och de tre veckor som är kvar till Norrlandstrippen känns långt borta.

Vad var det mer?

Jo!

Ge mig semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0