För egen del...

För ett par dagar sedan kom jag på att jag har skrivit många brev och uppgifter om hur jag tror att mitt liv kommer att se ut i framtiden. Jag skulle gärna vilja veta var dessa brev tog vägen, jag tror att jag hade fel, jag tror att jag hade heelt fel.

Så, nu kom jag på den briljanta idén att samla på mig frågor ifrån div. olika bloggar och samla ihop dessa för att fylla i så att jag kan gå tillbaka om ett år och titta vad jag sa och skrev nu. Ett år går fort och vips så sitter jag och funderar vad jag tyckte och tänkte just nu/då.


Hur gammal är du? 25 år, 3 månader och 13 dagar, på pricken.

Hur gammal känner du dig? Gammal, pinsamt men sant.

Vad har du gjort i dag? Vaknade, berättade om mina drömmar för Kakan, åt frukost, promenerade Mormor, sorterade musik och gick igenom bilder från minst 6 år tillbaka, duschade och lagade mat.

Vem ringde du senast? Telefonbanken, tydligen.

Är du besatt av någonting? Tack och lov, inte nu.. kan nog bli det till och från dock?

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Min oas i ETOS-kollektivet, ett vitt rum övermöblerat med skitsaker, bilder och skor.

Vilken är din favorithögtid? Påsk.

Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I stugan i Kangosjärvi med pappa och mina systrar.

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Två sjukt obehagliga hotell, ett i Grekland och ett i Stockholm.

Hur vill du tillbringa din pension? Vinterhalvåret i utlandet, resten av året i en mindre stuga vid havet med mannen i mitt liv. Jag vill fortfarande bli hög av lycka tillsammans med mina vänner och ha en galen hund.

Vad är du på för humör just nu? Uttråkad, skulle aldrig fyllla i den här listan om jag inte var det. (listan bestod av exakt hundra frågor innan jag valde att komprimera ner den lite)

Vilka yrken har du provat på? Butiksbiträde, badvakt, telefonförsäljare, frisör, postorterare (brevbärarassistent?), café(biträde?), florist, hundinstruktör.

Hur går du helst klädd? Träningstightsen och en stor tröja.

Vilket stjärntecken är du född i? Väduren

Vilket är ditt favoritgodis? Just nu har jag dille på Crispers.

Vad sa du senast? Riiiiikard!! (Med Norrländsk dialekt)

Vad har du på dig just nu? Träningstights och ett grått linne.

Vilken är din favoritaffär? Ge mig inredning och pysselbutiker, där roar jag mig länge och väl.

Vad har du i dina fickor? Oftast en massa hundgodis och bajspåsar.

Vad köpte du senast? En påse Never stop, på kiosken i stan, sent igår.

Hur många gånger har du flyttat? Jag tror att jag hunnit med 11 flyttar under mitt liv, under ett år har jag flyttat som mest 4 gånger.

Om du var fast på en öde ö, vilka saker skulle du ta med? En båt kanske? Att vara ensam är inte min starka sida.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska, utan tvekan.

Senaste filmen du såg på bio? Hmm, jag tror att det var i Sundsvall.. Due Date.

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Flyttade till Boden, hade häst, började träna cheerleading. Lyssnade på musik via Kazaa och satt uppe på Icq till mitt i natten. Livet var rätt kaosartat då.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min syster som satte sig på en buss för att hälsa på mig. Kakan och Rikard som rastade min hund när jag inte hann med henne på lunchen förra veckan.

Är du blyg?
Kan vara, men väljer att inte vara.
Vilken är den roligaste träningsformen?
Då: Cheerleading. Nu: Vad som helst som gärna är fartfyllt och som man kan göra tillsammans med andra, djur som människor.

Har du några husdjur? Det är ju inte direkt en hemlighet att jag lever ihop med Världens kanske vackraste Mormor?

Vill du gifta dig? Har alltid velat, vet inte om jag vill det längre. Det får framtiden utvisa, för att kunna gifta sig krävs ju en karl som man faktiskt vill gifta sig med.

Vad är det konstigaste du ätit? Rökt bäver, som för övrigt smakade riktigt bra!

Har du någon udda förmåga? Jag kan vifta på öronen, sjunga med stängd mun och jag har en förmåga att kunna övertala mina föräldrar till det mesta.

Vad önskar du dig i julklapp? Önskar mig sällan något i julklapp, kanske att få fira jul hemma?

Har du sett någon dö?
Nej, har missat det med bara några timmar varje gång. Tack och lov.

Har du någon gång ringt polisen? Japp, flera gånger. Bl.a. vid en misshandel på en fest och när jag hittade en hund för någon vecka sedan.

Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Jag hoppas och tror det. Hoppas och tror även att det kommer att dyka upp fler på vägen..
Har du svenskt ursprung? Knappt nå... Finskt var det här, Finskt var det här!

Har du någon gång åkt snowboard? Åker bara snowboard. Önskar dock att jag kunde och vågade göra lite häftigare saker än bara åka rätt ner.
Nämn någon du beundrar och varför? Jag beundrar människor som kan släppa saker fort, själv ältar jag i en onändlighet. :P

Har du gröna fingrar? Blommor som kommer i min väg går nästan jämt mot en säker död.. så, nej.

Har du, eller har haft, något smeknamn? Sussie är det vanligaste, Kakan jobbar på att introducera mig som "GW", vilket går fruktansvärt långsamt.

Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Plugga.

Är du vidskeplig? Ja.

Vilka är dina största svagheter? Mormor är min största svaghet, utan tvekan. Nämn eller gör något dåligt om/emot min hund och mina värsta sidor dyker upp som ett brev på posten.

Vad händer till helgen? Tänkte försöka mig på en vit helg men det sket sig då det är Rikards sista helg i kollektivet. Jag ska även göra håret på en tärna och förhoppningsvis sola.

Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Lagat matlåda.

Bada eller duscha? Bada

Vilket är ditt drömyrke? Jag vet inte.. men ett fritt och kreativt jobb med bra lön vore inte helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0