Mormor och barnen.

Mormor tycker att barn är läskiga. Därmed basta!
Jag har alltid accepterat detta och undvikit barn och eftersom att jag inte haft någon kontakt med dom små människorna så har det varit enkelt. Men nu ska jag iväg på äventyr, igen, denna gång utan Mormor. Jag hade bokat det vanliga hunddagiset när min chef fick veta detta och skrek rätt ut; "Men vii kan ju ha henne!!"

Min chef har två barn, Iza och Cesar, de är hundvana men jag är nervös ändå. Vi bokade in en Mormor-barn dejt för kvällen för att se hur det skulle funka och jag blev överraskad. Mormor reagerade som förväntat med att ligga vid dörren och skaka för att till och från krafsa mot dörren för att ta sig ut. Men efter lite godislekar och ett otroligt fint tålamod av båda barnen vågade sig Mormor fram och sen var dom oskiljaktiga. Det är få barn som har den diciplinen att gå så försiktigt fram med hundar och hoppet för en framtid kring barn började tändas. Än krävs det lite jobb men dom gjorde det bra, Mormor och barnen.




Kommentarer
Postat av: Lina

Så härligt att höra! :) Och vilken toppen chef :)

2011-06-03 @ 08:34:16
URL: http://www.svartealgot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0