Dag 1 - Om mig



24 år (blir inom en allt för snar framtid 25), filosoferar och fantiserar 24-7 sen barnsben, trodde förut att jag hade en magisk kraft (som tjejerna i Förhäxad), jobbar som frisör, tror på spöken, älskar surströmming, äger Världens bästa hund (föstås), har en (enligt mig) jätte knasig familj med skumma egenheter, överdriver - ofta, är stolt storasyster och lillasyster, älskar naturen men skulle (som det känns nu) aldrig bosätta mig på landet, skor (57 par?), gråter sällan, skrattar ganska ofta, ser mig själv som äventyrlig men det stämmer nog inte allt för bra, längtar efter syskonbarn, svag för choklad, blir lätt förälskad - i allt och alla, morgonmänniska, beroende av spotify, pratar i sömnen, blir glad av mina vänner, har vampyrtänder, känslomänniska, sambo med två pers, ser mig själv som människokännare, har sett filmen "the Holiday" minst 20 gånger, tycker att läsk i form av cola osv är superäckligt, pratar mycket i telefon (februari: ca 60 timmar), är utbildad hundinstruktör och ägen trots detta en ganska "olydig" hund, har jobbat med telefonförsäljning och som badvakt, har (nästan alltid) stenkoll på när folk ljuger, tror att maten är vägen till kvinnans hjärta - inte mannens, har svarta fingrar (dödar varenda blomma i min närhet), har en bonussyster i min kusin, har svårt att släppa gamla händelser, har drömt sanndrömmar (slump eller ej, det vet man aldrig), badar inte utomhus, planerar allt, skulle inte få ihop livet utan min almanacka, vinet - det röda - en fredag i badet, avskyr nyklippt hår (på mig själv) - älskar det på andra, sjukt öppen för nya saker, tycker fortfarande att mamma och pappa tjatar, jag har alltid rätt - tills jag är motbevisad, önskar att jag levt på slutet av 1800- början på 1900-talet, tycker att politik är tråkigt och hatar att räkna vuxenpoäng.


Det var några saker om mig, finns hur mycket som helst att skriva men jag börjar få brottom iväg, som vanligt.

Kommentarer
Postat av: josefine

kul grej! jag vet redan mycket om dig, men (kanske) får veta lite mer om dig. ska följa bloggen med spänning ;)

2011-03-10 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0