Sjuktips.

Tips på saker du kan göra om du ligger hemma och är sjuk en varm dag:

  • Föra över alla händelser ifrån almanackan till telefonen. Det tar tid och du får allt på telefonen, behöver knappt tänka själv efter detta.
  • Prova sola. Rekommenderas dock inte, jag blev då bara sämre.
  • Avverka en favoritserie på tv/dator. Detta kan ta nog så många timmar och vips, så är dagen förbi och du har inte ens märkt av solen som gassar utanför.
  • Lådsas att du bor i ett tropiskt land och tänka: "Jag har ju hela året på mig att sola, så jag kan med gott samvete ligga inne idag"
  • Äta Marabou Crispers Raisin, dessa får dig garanterat att känna dig liite lyckligare och friskare.
  • Du kan skriva ett blogginlägg eller uppdatera "statusen" på Facebook flera gånger/timme.
  • Läsa en bra bok, exempelvis: "Den glömda trädgården".
  • Mamma säger att man får tycka synd om sig själv men bara en stund, sen får det vara nog.
  • Lyssna på bra musik men tänk på att det inte får bli för deppigt så att du hamnar i tyckasyndomsigsjälv fasen.
  • Håll dig sysselsatt med någott av ovanstående eller med sömn, stäng ute alla tankar om dåligt samvete emot arbetsplatsen. Det gör dig inte friskare.

Kommentarer
Postat av: josefine

sorry att jag åt upp din marabou igår, hade jag vetat att du skulle bli sjuk hade jag kanske låtit bli :)

2011-05-10 @ 16:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0