1års jubileum.


Idag för ett år sedan satt jag i Stockholm, på Lidingö. Solen stekte riktigt varmt och jag hade precis varit ute och smuttat på en cigarett. Jag hade flyttat till Sundsvall och mina två stora mål i livet var att våga gå ett öppenklasspår med Mormor och att få sålt lägenheten i S-vall för att så fort som möjligt kunna flytta tillbaka till U-sala och börja jobba igen. Mormor var strax över två år och idag för ett år sedan var första gången hon sa ifrån åt en annan hund.

Idag i år har jag jobbat hela dagen, tog en lång sväng med Mormor i blåsten, släppte lös henne på en bensträckare och pratade av mig med en vän. Målen är uppnådda och cigaretterna varken finns eller behövs i mitt liv längre. Mormors tillsägelser har ökat, minskat, ökat för att sedan minskat igen. Det enda som är sig likt, det är att jag sitter och skriver i min blogg och att dom där äckliga sniglarna fortfarande envisas med att befinna sig på vägarna där jag ska gå.

Idag är det ett år sedan jag startade just den här bloggen.
Det är skönt att kunna gå tillbaka och se hur långt vi kommit, både Mormor och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0