Singel men aldrig ensam.

 
 
Det har varit festival i Luleå i helgen. Jag har umgåtts med de närmaste kärlekarna i mitt liv och bara njutit av de ljusa sommarnätterna här i Norr. 
 
Något som slagit mig på senare tid är att fler och fler frågar mig frågan: "Varför är du singel?"
...och ja, vad svarar man på detta? 
 
Det kan vara för att jag är förbannat kräsen? Eller är det för att jag är på tok för bra för alla karlar i Världen? Kan det bero på att jag är för barnslig eller alldeles för okvinnlig i alla mäns ögon? För att jag snusar eller för att jag tycker att träna är mer ett måste än ett nöje? Är jag singel för att jag vill vara det eller för att ingen karl fattar hur grym jag är? Eller kanske är det så att min raka personlighet är skrämmande? Jag vet faktiskt inte, jag vet inte om det är jag eller dom eller kanske vi båda, kanske har jag bara inte hittat rätt eller rätt har inte hittat mig? Ja, hur svarar man på detta? 
 
Det som är mest "fantastiskt" med denna fråga är att den oftast ställs av killar som inte är singlar, killar som hittat rätt och som valt att dela ett liv med en annan människa. 
 
Jag trivs som singel, jag kan flytta hur jag vill och jag kan leva hur jag vill. Visst saknar jag armen om axeln ibland och visst kan jag sakna att ha ett vanligt samtal runt matbordet efter en arbetsdag. Jag har levt det livet och det kan vara fantastiskt, det kan det verkligen. Men nu har jag mig själv och Mormor i två veckor till, jag älskar det här livet just nu. Jag har inte tid att vara annat än singel, varken tid eller lust. 
 
För just nu är jag lycklig, jag är singel men aldrig någonsin ensam. 
 
 

Kommentarer
Postat av: josefine

vilka fina tjejer!!!!!

2012-08-07 @ 20:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0