Min älskade vän; olyckskorpen.

Hon har gjort det igen, fröken olyckskorp har varit framme och kraxat över min vardag.

För er som missat det har jag dragit en vurpa utan dess like, slagit upp läppen och snurrat om huvudet. Kinden är blå och svullen och huvudvärken dunkar på i samma takt som frossan och illamåendet varvas. Till råga på allt har min tand gått sönder. Med andra ord är jag (eller, bör jag vara) sängliggandes.

Dock har Mormor som igår bjöds på ett saftigt ben av min syster fått kräkan. Hunden får inte behålla något av det hon äter och en tusenpromenadersdag är vad jag har bakom och framför mig. Plus att det städas upp efter varje olycka inne i hemmet också! Den som tyckte att det var romantiskt på något sätt att vara hundägare hade fel, så fel.

Så här ligger jag i min soffa, med svullen kind och huvudvärk, med en kräkande jycke och en trasig tand och inser det komiska...

Jag sa precis upp mitt tandläkarabonnemang.

Tack och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0