Nummer 4 – Då mår jag som bäst



Jag gillar värme, jag gillar sällskap och jag gillar nya platser. Jag gillar trygga områden och jag gillar närheten av någon kär. Jag gillar när löven spricker ut och när de faller tunga på marken. Jag gillar stora snöflingor och ett regn som piskar hårt mot marken. Jag gillar min fars hand om min när jag är ledsen och mammas kram när jag är stolt, jag gillar att skratta ihop med mina systrar och att krypa nära min hund om kvällen. Jag gillar en dag i skogen och att slå klackarna i taket en lördagsnatt.

Jag försöker glädjas åt de små sakerna och jag uppskattar det mesta runt mig. Men när mår jag som bäst? Det vet jag när jag sitter där. När jag hamnar på ett nytt spännande ställe, kramas med någon kär eller somnar till ljudet av blåst mot en tältduk. Först då vet jag att jag mår som bäst och först då njuter jag til fullo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0