No Dogs.



Ju längre tid jag är i Norrbotten desto mer inser jag att hundar är banne mig inte välkomna på många ställen. För ett par dagar sedan tänkte jag ta bussen från Luleå till Boden, det var rätt kallt ute så jag bestämde mig för att vi (jag och Mormor) skulle värma oss på busstationen. Väl framme så ser jag en skylt "Djur får en vistas i denna lokal". Jahapp, jag kliver ut, väntar snällt på bussen, i kylan med en skakig hund. Buss nr. 23 kommer och vi ska kliva på.. "I dessa bussar får inte hundar åka" får vi höra då.. Varpå jag frågar: Vilken buss får vi åka då?

Det visar sig att djur är tillåtna på långdistansbussarna, dvs. de som (på helgerna) går ungefär var 4:e timme. Vi valde självklart att bryta mot regeln att inte ta in djur på stationen och ringde hem. Fick hämtning och var hemma långt innan nästa buss jag hade fått åka ens hade kommit till Luleå.

Jobbsökandet begränsas from. då till boden, endast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0