Norrlands skönhet.



Idag och i kväll har Norrbotten bjudit på sitt vackraste landskap. Jag har fått njuta av en långpromenad i den mer centrala delen med hundar och vänner, stickande kinder och härligt tempo. Strax efteråt fick vi sällskap på en skogstur fyllt till bredden med vitt, fluffigt puder och snötyngda grenar. Kvällspromenaden var något alldeles extra. Jag har sett det förr men glömt hur vackert det kan vara i norr. Magin som utspelas i snöglobar, när man skakat om dom och snön eller glittret trillar ner över ett vackert gnistrande landskap. DET har jag fått uppleva, det bokstavligt talat snöade glitter i kväll och pappa fick dra med mig in efter att ha ledsnat på mitt tjat om "titta, det GLITTRAR verkligen!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0