I morgon smäller det.

I morgon ska jag äntligen ta mig till jobbet igen. Det kryper ordentligt i kroppen efter så lång tid hemma.

I Boden händer det annars jättelite idag, jag klagar inte. Jag sitter i min fars soffa, löser korsord, läser en bok, surfar och ser en film. Emellan varvem tar jag mig en tupplur som för att verkligen säkerställa att jag inte kommer att vara sjuk i morgon.

Jag har konverserat med Mormors blivande ägare idag också. Hon verkar vara en riktigt härlig kvinna med hjärtat på rätt ställe. Vi tänker lika i uppfostring och hon kommer att fortsätta att jobba med Mormor i spår vilket värmer så troligt. Hon ska även ge sig på att ta Nordiskt Championat. Jag har förvarnat henne om tårfloder och hon har gett sitt godkännande. Packlistan för Mormor är skriven och allt känner mer och mer verkligt.

Om fem veckor är hon inte min längre, om fem veckor blir Mormor norska och jag blir Dalkulla för ett tag. Om fem veckor blir inget som det varit. Både spännande och skrämmande på samma gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0