vardagsrus.


Jag jar börjat jobba igen och som vanligt när jag börjar jobba blir livet tjockt. Från att ha tid med allt till att inte orka något. 12 timmar om dagen är jag borta, 12 timmar som spenderas i bussar, på jobb, i väntan på bussar, i krissituationer av olika slag och på ytterligare bussar. Mormor spenderar dagarna med killen sin, Ludde, dom trivs som dom två. Jag busar inte, jag leker inte och jag matar inte, jag myser mest om nätterna. I natt sover snäckan hos Ludde igen, hon ska spendera helgen där, jag hörde rykten och filmkväll i morgon. Själv ska jag spendera natten i en riktig säng, med tre täcken och minst fem kuddar. Jag ska sova minst 6 timmar ostört innan det är dags att avverka en helhelg i Luleå. En helhelg som består av jobb, Thailand och jobb.

Men först ska jag sova, zzzova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0