Hemlängtan


Mörkret har landat och jag känner mig inte alls tillfreds. Jag har en otrolig hemlängtan, var? kan man då fråga sig, jag bor ju mest överallt mest helatiden. Jag vet inte heller svaret på den frågan. Kan det vara Boden, där jag har dom jag kännt längst, dom som alltid funnits där, min familj? I Luleå har jag de trognaste vännerna i Världen, vänner som inte skulle tveka att springa ut i en kall, mörk och blöt kväll för att finnas till. Umeå, kära Umeå, jag tänker på dig. Sundsvall är var jag befinner mig, skulle vara konstigt om jag saknade det här, fast jag saknar nog Sundsvall lite ändå. I Gävle har jag en vän? Fast å andra sidan har jag min "tvilling" och mitt F4 i Uppsala, i Uppsala känner jag mig trygg, där känner jag mig som hemma. Kan jag längta till Stockholm? Där finns en som fastnat, speciellt idag.

Jag vet inte, men jag saknar alla er.. Det ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: josefine

"kärt barn har många hem" jag trivs med dig i uppsala.. vad är en tvilling utan sin andra hälft?och vad är 4an utan en av hedersmedlemmarna? PUSS ;)

2010-09-25 @ 22:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0