Visual Merchandiser

 
Som ni vet så pluggar jag till Visual Merchandiser, eller dekoratör, om man nu tycker att det låter bättre. 
Skolan jag går på heter Entreprenörskolan. På skolan pratar vi mycket om ambassadörer, de människor som sprider ett gott ord om dig som människa eller ditt företag. Nu tänkte jag vara en god ambassadör för min utbildning..
 
Det är dags att skicka in ansökan till Entreprenörskolan nu. Vill man läsa till VM så är det alltså dags att knåpa ihop det där personliga brevet och boka en resa till Leksand för att besöka möjligheternas dagar på skolan. 
Många frågar mig om utbildningen och vad vi gör.. Så jag tänkte berätta lite om min resa till och i Entreprenörskolan. 
 
Efter att ha varit aktiv inom frisörbranchen i nio år kände jag att det var dags för något nytt. Vad det nya var var jag väldigt klar med. Jag sökte in på Entreprenörskolan med drömmen om att jobba inom TV och scenografi, jag skulle skapa en karriär inom något helt annat än just VM. Nu har jag snart avslutat mitt första år och känner mer och mer att det faktiskt är VM:are jag vill bli. Jag vägrade tänka tanken om IKEA innan utbildningen men den tanken har jag nu. Varför ville jag inte IKEA liksom? 
 
Skolan och utbildningen har allt jag önskat och lite till. Det är mycket plugg och vi jobbar hårt med projekt, både frivillliga och projekt genom skolan. Vi läser mycket teori men varvar det förstås med praktiska övningar. Och inte att tala om LIA:n, vi har sammanlagt trettio veckors praktik på två år. Vi jobbar tätt ihop med våra mentorer (som våra lärare kallas), vi har bra kontakt med branschen genom vår ledningsgrupp och vi får utveckla såväl oss själva som vår yrkesroll. Alla föreläsare har jobbat inom ämnet de föreläser i och är väldigt duktiga på det de gör. På Entreprenörskolan ser man individer, inte grupper av människor. Vi äter luch tillsammans med mentorerna och serveras mat av bästa kvalité. 
 
Gruppdynamiken i min klass är fantastiskt, vi är som ett gäng små- och storasyskon. Vissa av oss bor tillsammans, andra gör det inte. Men vi har byggt upp ett band tillsammans. Vi trivs och vi har hittat våra roller. 
 
Jag kan bara tala för mig själv, men jag älskar den här utbildningen och skolan. Varje dag är spännande och jag känner att jag ständigt utvecklas. Jag ser ljust på framtiden (97% av alla utexaminerade får jobb efter avslutad utbildning) och jag ser fram emot en karriär som Visual Merchandiser. 
 
Jag är så glad att jag tog tag i ansökan och skrev den. Jag är glad att jag for på möjligheternas dagar och att jag flyttade 84 mil söderut till den lilla håla Leksand är. I Leksand startade mitt nya liv, min nya framtid och min nya karriär och det är jag evigt tacksam för. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0