Status uppdatering.

Igår var jag på besök hos Mormor på pensionatet. Hon har charmat hela personalstyrken och flera hundar. Hon hade träffat och lekt med en gammal schäfertik, tydligen hade schäfern blivit så till sig och lycklig som dom inte sett henne förr. Hon blev riktigt förtjust i lilla frökenmormor.

Personalen hade även släppt in henne till ca 10 st tikar i blandad storlek, mest lite mindre hundar dock. Man kan ju tro att Mormor skulle ställa allt på ända i ett sånt rum, leka galet och framkalla en busvåg utan dess like. Men inte... hon gnällde och ville ut därifrån, personalen släppte ut henne och hon sprang direkt till sin bur och la sig i fotöljen. Hon trivs i sitt rum.

Jag skulle ta med Mormor på en skogspromenad var det sagt. Dock hann vi bara gå 30 meter innan hon tvärvände och sprang ner till bilen, efter en inkallning fick jag tillbaka henne, dock bara för 3 sekunder. Sen sprang hon ner till bilen igen, sen in på en gård och skrapade på deras dörr. Det var bara för mig att ge upp, fröken ville inte studsa runt i djupsnön i skogen, hon ville hellre sitta i bilen och mysa. Det blev en tur på stan och in på närmsta djuraffär, köpa några ben och sen åka till dagis och mysa i fotöljen igen. Jag satt med henne där ett tag innan jag lämnade henne igen. Nu kommer jag inte att träffa henne först på söndag men det ska nog gå bra.

Hon verkar trivas, tack och lov.

Kommentarer
Postat av: josefine

Det är så roligt att verkligen alla blir överförtjusta i mormor, hundar som människor :)



hoppas din vecka i sundsvall har varit som du hoppats på! hör av dig när du återvänder till uppsala så kanske vi hinner ses en sväng före den nya (långa) veckan börjar för både dig och mig.



många kramar!

2010-11-14 @ 12:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0