Isfestival



Det är isfestival i Uppsala och självklart var jag och Mormor där för att spana in isen ifrån Jukkasjärvi som förvandlats till rena konstverk. Med oss hade vi Ellinor ifrån mitt jobb som gjorde vandringen lite trevligare.

Mormor betedde sig som den stjärna hon är och jag var stolt då hon både skvallrade och visade lugnande signaler till mötande hundar. Hon behöll fokus trots ett evigt zick-zackande mellan vuxna, barn, hundar och pulkor. Ellinor var förbluffad över vilken fokus man måste ha som hundägare och vi fick oss ett par goda skratt åt folks kommentarer och blickar...

En karl vi mötte hade med sig en liten hund i terriervariant, förmodligen en korsning. Hunden blev lite skrämd av att Mormor "plötsligt" stod en halvmeter ifrån henne och i ren förskräckelse (misstänker jag) morrade hon till. Ägaren utbrast då: "Just den där ska du nog inte bråka med", varpå han gav mig en iskall blick och gick vidare.

Förkylningen blev inte bättre och efter hemkomsten har vi varit stationerade i sängen hela dagen och här förblir vi liggande tills det är dags för en kort kvällspromenad.

Kommentarer
Postat av: Emma

vi är trötta men ändå sitter vi här och nöter. Längtar tills jag får vara med min bästis... mormor!

2011-02-13 @ 23:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0