Förhandling.

 
Efter skyltningen igår hade vi vårt näst sista starta-eget tillfälle. 
Det är så sjukt att jag snart måste klara mig själv med det där företaget.
 
Igår däremot, fick vi lära oss mer om att Pitcha oss själva och våra idéer.
Sen fick vi en övning i förhandling. Vi skulle ringa runt på olika annonser och försöka få ner priset så mycket som möjligt. Vi skulle arbeta efter en förhandlingsmetod vi lärde oss.
Sen gjorde vår "coach" en tävling av det, vinnaren skulle bli bjuden på en lunch på skolans restaurang.
 
Att förhandla om priset är något som vi svenskar i överlag har svårt för. Men jag märkte igår att man kan komma långt på att försöka i alla fall. Hädanefter ska jag förhandla om allt, jag ska bli grym på att förhandla. 
 
/Egen företagare, snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0