Just idag.

 
Det är så mycket som snurrar nu, insprirationen flödar men min kropp är tung.
Huvudet tar in och jag växer varje dag som går, jag arbetar med mig själv och vissa dagar gillar jag den jag kommit att bli och andra dagar längtar jag tillbaka. 
 
Nätterna är jobbigast nu, jag sover dåligt och snurrar runt i sängen. Väcks nästan varje natt ur en dröm om då, fast nu. Allt gammalt är som bortsuddat och jag ler igen, jag ler, skrattar och kramas. Jag springer med dig bredvid mig. Det kallas bearbetning och jag är på god väg. 
 
Idag är jag ledig och jag ska unna mig sånt som är bra för mig.
Alltså, inget koffein, inget nikotin och inte onödigt mycket socker.
Jag ska göra klart oavslutade projekt och jag ska träna.
 
Jag har målat en tavla, en tavla av längtan, längtat efter något som komma skall,
längtat efter det lilla men så otroligt stora. 
 
 
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0