Sportringen, Hjultorget.

 
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har vi jobbat med exponering på Sportringen i Insjön. Vi fick jätte mycket jobb men valde att avgränsa oss lite. Uppgiften vi fick ifrån skolan var att utföra en skyltning och eventuellt något annat smått. Uppgifterna vi fick ifrån butiken var: 
 
  • Skyltfönstret skulle skyltas i temat: Längdskidor. 
  • Exponera kring säsongens nya grejer: Alpint.
  • Bygga en Föreningshörna där föreningar kan sitta och diskutera tryck på kläder.
  • Hänga upp affischer mot en vägg.
  • Hänga för något emot taket som "sänker" taknivån och gör att skorna under syns bättre.
  • osv osv..
 
Dag ett jobbade vi med skyltfönstret, före- och efterbilder ser ni här:
 

 
Före och efter, hur jag än försöker får jag inte bilderna åt rätt håll. så, vinkla datorn för bättre bild. ;)
 
Dag två fick vi hjälp av två andra i klassen, tack och lov för det, annars hade vi nog fortfarande stått kvar. Här fick vi i uppgift att sortera och fixa till så att allt var klart för alpinsäsongen. Dock fanns det rätt mycket att sortera, så vi tog tag i hela klädområdet. Vi flyttade in damkläderna längre in, bredvid barn. Vi flyttade in vantar och mössor intill dam och herrkläderna flyttade vi ut närmast in- och utgången. Detta för att få in kunderna längre in i butiken och då framför allt kvinnorna som är de som spenderar mest pengar och ser sig runt mest. Vi jobbade även på att förstärka kundvarvet dit de i butiken ville ha den. Allt detta tog mycket tid och vi nöjde oss så tills vidare, jag ville verkligen ta tag i föreningshörnan men det hade blivit överkurs. Dessutom fanns inga färdiga inventairer till hörnet, så det var svårt att jobba med det. 
 
Före och efter:
 
 
De två övre är före, de två nedre är efter.
 
Och tilläggas bör att jag har fotat allt med min exklusiva iphone4.
Någon dag kommer jag att införskaffa mig en riktig kamera så att bilderna gör sig mer rättvisa. 
 
/Tack för idag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0