Om att skaffa sig ett liv, ja herregud ja!

 
 
 
Jag tror att jag ska skissa fram en ny header till min blogg. Mormor har flyttat och jag har faktiskt accepterat det nu. Nu är det dags för nytt. Jag kan inte lova att jag kommer bli mer effektiv i bloggandet för det, men jag vill. Jag vill och jag vill i alla fall försöka. Så, kära vänner, ge mig en chans, ge mig tid och framförallt tålamod.
 
så, vad har ni missat sedan februari? Då jag sist uppdaterade (?).  
 
Jag har fått jobb på en butik i Leksand, en klädbutik som käkar upp den lilla lön jag hinner jobba in. Jag har bokat en resa till Norr, på lilla Alice dop ska jag närvara. Jag har spenderat fyra dagar i Sälen, varit så trött att jag fick skippa skolan ett par dagar. Jag har pluggat och sovit många nätter på en soffa. Jag har fastnat för en karl, även om han fanns där innan så finns han där mer nu. En man som gör mig varm inombords och som fått mig att träna, som får mig att skratta och som gör att det glöder lite inombords, en man som till och med jag står ut med. Vem hade kunnat tro att det skulle hända? ;) Jag har äntligen lärt mig photoshop och InDesign. Jag har tappat fem kilo, jag har spenderat timmar framför skype och gjort konstiga ljud, bara för att få "mosters tjej" att le. Det lyckades jag med igår. check! Jag har åkt snowboard, köpt ett par skridskor och åkt långfärdsskridskor. Jag har gjort kullerbyttor i snön och jag har rensat rabatter. Jag har lekt med fler barn än jag någonsin har gjort tidigare i mitt vuxna liv och jag har skapat. Jag har bokat en resa till Riga, jag har relaxat och jag har svettats. Jag har fått upp suget för hund och jag längtar tills jag kan skaffa mig en igen. Jag har drömt om en framtid och jag har lyssnat på musik vid en eld. Jag har tittat på en resa till Turkiet, till ett splash-hotell. Jag har haft det stressigt men jag har njutit. Det känns som att jag är på väg åt rätt håll och just nu sitter jag på ett tåg, på väg till Uppsala för fem veckors praktik. Fem veckor med min kära kusin och kaka, fem veckor av längtan men också fem veckor av inspiration och utveckling. 
 
Så, det är vad som hänt här. 
Jag ska göra mitt yttersta för att dessa fem veckor ska bli en språngbräda inför ett mer effektivt bloggande. 
 
Hjälp mig nu, jag behöver stöttning om detta ska gå. 
Och känner någon för att snabbt skissa ihop en header får ni hemskt gärna hojta till!
 
På återseende, snart. 
 
/Sussie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0