2012 - året då allt vände.

 
Vilket år det har varit! 
 
Som många av er vet så har jag haft ett par riktigt tunga år bakom mig. Som jag sa när 2011 blev till 2012: "nu skrynklar jag ihop 2011 till en liten boll och kastar det bakom mig". Gjort som det var sagt och nu har 2013 dundrat in i mitt liv. 
 
Jag har lärt mig att reflektera på skolan, så här kommer en liten reflektion över vad jag har varit med om 2012.
 
Jag har flyttat hundra mil, jag har ändrat om min stil
Jag har slutat slå mig hårt och sluppit massa gråt.
Jag har lämnat det största jag haft och åter samlat kraft.
Jag har börjat en ny tid, på en skola just bredvid en sjö som ger mig frid.
Jag har skrattat tills jag spyr och blivit allt för yr.
Jag har pluggat som en gnu och firat en god jul.
Jag har tränat mig till svett och en jäkla skillnad sett.
Det dök upp en man bara sådär, får ser varthän det bär?
 
Ta rimmet med en nypa salt, jag sitter här och sjunger rimmet för mig själv och jag gillar det jag hör.
 
2013 har omfamnat mig, min syster har fött en bedårande tjej, jag ska ut på min första LIA (Lärande i arbete) och jag skrattar varje dag. Jag känner att utbildningen tar mig åt rätt håll, både i min karriär och i utvecklandet av mig som människa. 
 
Bloggen däremot, den har gått i ide, får se när vi ses igen? 
 
 

Kommentarer
Postat av: malii

Tänk att man behöver de tunga tider för att kunna gå vidare. Starkare och tryggare steg ta vi emot livet som bjuds. Plötsligt är man överens med sig själv och livet leker. Var rädd om dig och dina närmaste du har. Det finns säkert mer att ta itu med i ditt liv men det blir allt lättare för varje ny gång... Övning ger färdighet även här. KRAMAR!

2013-01-19 @ 19:06:26
Postat av: malii

Vad bra du skriver!!! Är så glad för din skull!

2013-01-19 @ 19:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0