Valpsjuk?

När Mormor kom in i mitt liv hade jag stora drömmar. Planerna för valpen var enorma. Vi skulle ha så trevligt tillsammans, få ett band som skulle förbli okrossat och vi skulle studsa på våra rosa moln i all evighet.

Tillsammans - valpen och jag.

När Mormor sen kom in i vår lägenhet, gjorde hon det med buller och bång! Efter dag ett blev inget någonsin sig likt igen. Jag vet inte om det berodde på oss (rätt udda) hundägare, eller den (rätt udda) valpen men det blev bara tok av allt. Valptiden var tiden då vi fick igen för alla våra synder. Mormor möblerade om, inte bara tillvaron utan hela hemmet. Det här var vad vi "hörde": "Dom här tapeterna ska bort, fuula kuddar, tv-dosa? -nejtack! ...mammas telefon? -borta!!, sova? -varför göra det på natten?" osv osv.

Valptiden med Mormor blev ingen dans på rosor och planerna... ja, dom fick vi skjuta på, i sådär 7år, minst!? Jag har inte varit valpsjuk en enda dag sedan dess, inte har jag heller drömt om en ny liten valp eller viljat snuffa på små valptassar. Jag har varit nöjd, nöjd så att det räcker. Det var tills jag fick tag i dom här bilderna;

 

 

 

 

 

Annika hade stor tillgång till valparna i Emmerdalés M-kull under hela deras uppväxt, hon har fotat och har tydligen många bilder på fröken Mormor som valp. Tusen tack för dessa!

 

Visst saknar jag tiden innan, jag saknar även tiden med. Men nästa gång, då kommer jag gå in för valptiden med en viss rädsla, en viss försiktighet. Jag kommer inte måla upp en fantasivärld och jag kommer inte att förvänta mig en dans på rosor. Men jag kommer förvänta mig en vän för livet, för trots allt detta, är det vad jag fått.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Men gulle Mormor!!



Naturen är bra klok ibland. Bäbisar och valpar måste vara sjukligt söta och goa, annars skulle de inte bli särskilt långvariga ;-)

2010-12-09 @ 12:29:45
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Annika

De är förfärliga som valpar, fast jag tycker nog att de t blir bättre och bättre med tiden, fast jag tror att det är som du säger. Förväntningarna förändras. Från att ha förväntat sig sockersöt valp, förväntar jag mig nu mera små monster. Vilket gör att man njuter desstu mer av de små fina stunder som trots allt är :)

2010-12-09 @ 21:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0