Kaos och tävling.

Att jag tycker att min hund är en gud, det är ju ingen nyhet. Jag tycker att hon är den mest kompletta individ som någonsin existerat. Visst, brister finns, men dom står jag för, dessa brister är mina i grunden.

Efter att vi blev av med den påtänkta hundvakten bestämdes det igår att Mormor skulle få bo hos Bella & Oliver, hon skulle vara där veckan ut och få hänga och mysa, var det tänkt. Mormor tyckte dock att det där med att mysa, det var att ta i. "Bor man med en annan hund så ska man busa, 24-7, det är bara att passa på". Som ni säkert förstår, så fungerar det inte alltid så, det blir ruggigt påfrestande och Mormor, Oliver och resterande hushållet fick förstås väldigt svårt att slappna av.

Mormor fick helt enkelt byta hem för natten, hon har sovit på pensionat och snart ska jag hämta upp henne för ett ÖK i viltspår. Dock har jag inga som helst förväntningar på dagens tävling, hon är stressad, upp i varv och orolig. Det är ingen bra grund för tävlandet. Idag räknar jag med andra ord att bli nollad.

Men håll gärna tummarna för oss iallafall.


Kommentarer
Postat av: josefine

jasså det blev ingen hundvakt för dig? har du löst det för resten av veckan då?



ojoj gumman, du skriver så fint om mormor och hur bra hon är, bara dina brister etc. men sen tror du inte så mycket på henne inför tävling, men där fick du! :) stort grattis till dig och mormor :)

2010-11-09 @ 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0