Fantastiska fredag..

..som just blev en dag jag kommer minnas med bitterhet. Förbannade feta gubbar med feta hundar!!

okej, här kommer det:

Jag är ute och går med Mormor och chefens dotter på 7 år. Mormor har varit lättretlig senaste dagarna och låter lite mot en hund som ligger vid husses fötter utanför en pizzeria och jag säger åt henne då jag blir avbruten. "Ja, det var ju rätt typ av hund i alla fall", jag tvärstannar i min tillsägelse och tittar på gubben, på flickan och tillbaka på gubben.. "Vad sa du!?" "ja, det var ju rätt typ av hund som låter" fortfarande chockad får jag ur mig: "Du ska veta att det finns inget ont i den här hunden" och går. Jag är glad att jag sa nåt alls men jag önskar att flickan inte varit där, då hade han fått höra på en "mors" vrede.

Visst, hon lät och det är inte okej och visst, det ser inte bra ut. Men hade jag varit 15-20 år äldre hade han inte ens orkat kommentera beteendet. Hade jag haft en labbe (som han hade) som lät så hade han inte sagt nåt heller, för då hade han sett det för vad det faktiskt var, en tillfällighet.

Jag hade lust att gå tillbaka och be han banta ner både sig själv och hunden för den hunden var bland det största jag sett i hundväg, någonsin.

...och vips så försvann den där härliga nyförälskade känslan i kroppen och blev utbytt mot ett mörkt hat.

Tack, Gubbjävel, tack som faan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0