Lördagsmorgon.


Jag är inte bortskämd med att lyckas med Mormors träning, vi vill allt som oftast så olika saker och vi har lika lätt att tappa fokus båda två. Jag har svårt att hitta triggers och "motivationsökare" till Mormor men idag gick det vägen.

Efter att tagit "sovmorgon" till 08:00 tog vi en lång promenad till en perfekt inhägnad grusplan som vi brukade träna på förut. Jag försöker slipa på ingångar och fritt följ, bara för att träna något, inte i tävlingssynpunkt men det är svårare med detaljerna än jag trott. Trots olika viljor och i vissa stunder bristande entusiasm gick det rätt bra. Vi tränade även platsliggning och hon blir bättre och bättre på det, tveksamt dock om hon skulle fixa det med störning?

När jag tränar Mormor på de mest grundläggande som fotgående och "sitt, stanna kvar" känns det som att vi får gå tillbaka på valpnivå. Jag har alltid avskytt den typen av träning men nu har jag gett mig tusan på att hon ska lära sig nånting mer användbart än bara cirkuskonster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0