Tågtankar

Då sitter jag där igen, på ett tåg ifrån Uppsala med destinationen: Leksand.

Jag har haft en fantastiskt trevlig helg med min kusin. Solen sken på vårt vackra Uppsala och löven som prydde marken glödde i höstens absolut vackraste färger. Jag har fyllt på d-vitaminbanken, kramats med mina kärlekar och fått mig en tankeställare.

Idag känner jag mig lugn i kroppen, jag känner mig nöjd och lite ensam. Inte ensam på ett sorgset sätt, bara en ensam känsla. Jag gillar känslan på något sätt, den får mig att längta. Längta efter allt som komma skall.

Att få sitta tyst på ett tåg med musik i öronen och titta ut i mörkret är som rekreation för mig. Det är bara jag och mig själv, jag och mina tankar och en och annan resenär förstås.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0